Damian Gorandi

Play all audio recordings
Damian Gorandi (Argentina, born 1991) is currently a master student at the Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris in the class of Stefano Gervasoni.
In 2020, he attended the IRCAM Course in Composition and in Computer Music in Paris.
He has finished his higher studies of composition at the Haute école des arts du Rhin Strasbourg. He studied electroacoustic music at the Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar, Germany.
In Argentina he obtained the superior title of professor in composition at the Alberto Ginastera Conservatory.
He has worked with instrumental ensembles such as Ensemble Intercontemporaine, Ensemble Linea, Moscow Contemporary Music Ensemble, Accroche note, Untref String quartet, ensemble L'Imaginaire His music is frequently programmed in Europe, North and South America and Asia.
He has won many international prizes, some of them like the Ina-GRM - Concours Banc d'Essai, the 1st Prix Russolo Prize, - 1st Prix Internationale Sommerakademie Universität für Musik und darstellende Kunst Wien 2018, Ibermusicas 2017 or the "Juan carlos Paz" prix from the Fondo Nacional de las Artes (argentina, 2017), among others.
He has been judge in several international competitions such as the Fundation Destellos or the Iannis Xenakis International Electronic Music Competition.
 
He has followed the teachings of  Stefano Gervasoni, Luis Naon, Yan Maresz, Daniel D'Adamo, Tom Mays, Jorge Sad, Elsa Justel, Robin Minard, Joao Pedro Oliveira.
 
 
Website:
Ordered by year. Most recent works appears first

Instruments and Electronics


The perfect anti-object « La ville est contemplation et action. Elle n’est pas vide. Lorsqu’elle n’a pas ce qui peut la transformer en un espace pour l’action, elle n’encourage ni interaction ni socialisation, elle n’est que spectacle. » Nadia ... (2021)

Chamber Ensemble (5 - 9 instruments)


Dark Virtue Ainsi,une dramaturgie de la matière complexe est née, basée sur le geste, la sémantique et les multiples plis de l'espace et du temps. *La pièce a été commandée par l' "Ensemble Intercolor" pour le festival Musique eclateés 2020 à ... (2020)

Chamber Group ( 2 - 4 instruments )


Fragility's dementia Dedicated to the Ensemble L'Imaginaire (2019)

Acousmatic


So...Is Coming... work for 8 channel. (2018)
Dark Virtue Ainsi,une dramaturgie de la matière complexe est née, basée sur le geste, la sémantique et les multiples plis de l'espace et du temps. *La pièce a été commandée par l' "Ensemble Intercolor" pour le festival Musique eclateés 2020 à ... (2020)
Fragility's dementia Dedicated to the Ensemble L'Imaginaire (2019)
So...Is Coming... work for 8 channel. (2018)
The perfect anti-object « La ville est contemplation et action. Elle n’est pas vide. Lorsqu’elle n’a pas ce qui peut la transformer en un espace pour l’action, elle n’encourage ni interaction ni socialisation, elle n’est que spectacle. » Nadia ... (2021)