Nicolas Marty

Play all audio recordings

Nicolas Marty holds a PhD in musicology from Sorbonne Université and a Bachelor’s degree in psychology from Université Paris-8. His work revolves around listening to acousmatic music. He most notably edited Musiques électroacoustiques / Analyses ↔ Écoutes at Delatour France. He teaches computer musicology and office automation. He has studied instrumental and acousmatic composition at Conservatoire de Bordeaux and earned his diplomas in 2016. His aesthetics rely especially on silence and low dynamics, as well as on a symbolic setting of the concert space. He has been practicing taiji quan since 2007 and is an animal rights activist.

Website:
Ordered by year. Most recent works appears first

Chamber Ensemble (5 - 9 instruments)


J'ai aperçu ton visage à la surface de la lune pour deux violons, deux flûtes, deux clarinettes et deux percussionnistes (2020)
J'ai donné ton nom à une pierre et tu verras la fin du monde materialistic requiem for bass flute, bass clarinet, two tubas, two double basses and two pianos (2014)

Music Theater


幽霊 yuurei, opus posthume pour l'ensemble Météo (2020)

Solo Instrument


Le prix des traditions sept haikus pour piano préparé (2020)
Anubis, ou l'horizon des événements for one percussionnist (2013)
Personnes alitées five little characters pieces for piano (2013)

Chamber Group ( 2 - 4 instruments )


Shinsekai yori musique du spectacle de danse butoh de Roxane Villeneuve (2019)
La volière des écureuils bleus for two performers on a prepared piano (2016)
Trois visages for flute/bass flute, clarinet in Bb/bass clarinet, and silence (2015)
...si l'eau caressée par la lune lui murmure les étoiles... for harp and percussions (2014)
Un rien for alto flute and cello (2014)
Au bois d'or ment for amplified string trio (2013)

Music and Video


信裸 (shinra) for chamber ensemble, tape and video (2017)

Instrument and Electronics


音や賎の目にも見られる沈黙 (shizu no me) for saxophone, piano, percussions and electronics (2017)
J'ai donné ton nom à une pierre et tu verras la fin du monde materialistic requiem for bass flute, bass clarinet, two tubas, two double basses and two pianos (2014)

Orchestral Music


B612 for symphonic orchestra (2016)

Vocal Ensemble


Maximes for vocal ensemble (2014)

Large Ensemble (20 - 35 instruments)


...aux rêves les larmes des enfants... for 23 instruments grouped in space (2013)
...aux rêves les larmes des enfants... for 23 instruments grouped in space (2013)
...si l'eau caressée par la lune lui murmure les étoiles... for harp and percussions (2014)
Anubis, ou l'horizon des événements for one percussionnist (2013)
Au bois d'or ment for amplified string trio (2013)
B612 for symphonic orchestra (2016)
J'ai aperçu ton visage à la surface de la lune pour deux violons, deux flûtes, deux clarinettes et deux percussionnistes (2020)
J'ai donné ton nom à une pierre et tu verras la fin du monde materialistic requiem for bass flute, bass clarinet, two tubas, two double basses and two pianos (2014)
La volière des écureuils bleus for two performers on a prepared piano (2016)
Le prix des traditions sept haikus pour piano préparé (2020)
Maximes for vocal ensemble (2014)
Personnes alitées five little characters pieces for piano (2013)
Shinsekai yori musique du spectacle de danse butoh de Roxane Villeneuve (2019)
Trois visages for flute/bass flute, clarinet in Bb/bass clarinet, and silence (2015)
Un rien for alto flute and cello (2014)
信裸 (shinra) for chamber ensemble, tape and video (2017)
幽霊 yuurei, opus posthume pour l'ensemble Météo (2020)
音や賎の目にも見られる沈黙 (shizu no me) for saxophone, piano, percussions and electronics (2017)