Sanae Ishida

Play all audio recordings

Sanae Ishida was born in Nagasaki in 1979. In 2002, she studied the composition with Masayuki NAGATOMI and Ichirô NODAIRA at the Tokyo University of the Arts where she got the degree of composition.

She graduated in composition at the Conservatoire National Supérieur Musique et

Danse de Paris in 2007 where she attends the composition class of Alain Gaussin, Marco Stroppa and Gerard Pesson and also studied the electro-acoustic composition with Luis Naon, Tom Mays and Yann Geslin.

 

She was awarded the prizes of composition : Hervé Dugardin (SACEM), André Jolivet, a first prize at the international competition Francisco Escudero.

In 2019, she is invited by the Académie du festival Aix-en-Provence, to Woman Opera Makers Workshop mentored by Katie Mitchell.

In 2017, her works are played in festival Présences of Radio France by Accroche Note and at ISCM World music days 2017 by WolfGang (Vancouber).

She was a composer in residence with Linea ensemble in 2008 and received a scholarship for the season 2006/07 by the Agency of the cultural affairs of Japan.

 

She has received several commissions by French Ministry of Culture, Radio France, Linéa ensemble, Atlas ensemble, Accroche Note, Le Balcon, HanatsuMiroir, 2E2M, Fondation Francis et Mica Salabert and so on.

Her works are performed by Accroche Note, soloists of Ensemble Intercontemporain, Orchestre philharmonique de Radio France, Atlas, Le Balcon, Linéa , Orchestre National de National Orchestra, HanatsuMiroir and soloists such as Pierre Strauch, Mihi Kim, Pierre-Yves Artaud, Marie-Andrée Joerger, Maricio Carrasco, Elise Chauvin, Mari Sano, Naomi Shirai and Naomi Sato.

 

Her scores are published by BabelScores and Editions Musicales Archipel https://www.babelscores.com/SanaeIshida.

 She is a member of « Futures composés ».

 

Ordered by year. Most recent works appears first

Instrumental Music


Enlacement corps et sons pour spectacle chorégraphique (2020)
Saturation interne pour vlc. solo (2018)
For the birds for accordion and violin (2017)
Jaunes Mouvementes for guitar ensemble (2015)
Lettres Invisibles pour deux voix de femme et 13 musiciens (2014)
Images sur le vieux mur (2013)
Akitsu no mai pour saxophone alto (2013)
Pièce pour Shô et onze instruments (2010)
Pièce pour flûte basse solo Pièce pour flûte basse solo (2009)
Trace n'est pas trace (2007)

Symphony Orchestra


Midi serein Cette oeuvre pédagogique (educational work) a été commandée par l'EST Ensemble (Grand Paris) afin de célébrer le centenaire de la première guerre mondiale. (2017)

Voices and Instruments


Poèmes enchaînés for ensemble (2016)

Large Ensemble (20 - 35 instruments)


Jaunes Mouvementes for guitar ensemble (2015)
Images sur le vieux mur (2013)
Trace n'est pas trace (2007)

Chamber Ensemble (5 - 9 instruments)


Cinq doigts For ensemble. (2014)
Quatre feuilles et une branche For ensemble. (2014)

Ensemble (10 - 19 instruments)


Lettres Invisibles pour deux voix de femme et 13 musiciens (2014)
Pièce pour Shô et onze instruments (2010)

Solo Instrument


Akitsu no mai pour saxophone alto (2013)
Pièce pour flûte basse solo Pièce pour flûte basse solo (2009)
Akitsu no mai pour saxophone alto (2013)
Cinq doigts For ensemble. (2014)
Enlacement corps et sons pour spectacle chorégraphique (2020)
For the birds for accordion and violin (2017)
Images sur le vieux mur (2013)
Jaunes Mouvementes for guitar ensemble (2015)
Lettres Invisibles pour deux voix de femme et 13 musiciens (2014)
Midi serein Cette oeuvre pédagogique (educational work) a été commandée par l'EST Ensemble (Grand Paris) afin de célébrer le centenaire de la première guerre mondiale. (2017)
Pièce pour flûte basse solo Pièce pour flûte basse solo (2009)
Pièce pour Shô et onze instruments (2010)
Poèmes enchaînés for ensemble (2016)
Quatre feuilles et une branche For ensemble. (2014)
Saturation interne pour vlc. solo (2018)
Trace n'est pas trace (2007)